Omschrijving PF Side-by-Side P20 PF Side-by-side P20 met voorwielmotor is het alternatief voor ons model met Shimano Steps middenmotor. Het systeem is ideaal wanneer u achteraf een motor op uw fiets wil monteren of wanneer u de snelheid wil kunnen regelen met een gashendel.
PF Side-by-side P20 is uitgerust met een speedsensor die ervoor zorgt dat de motor alleen draait als u op de pedalen trapt – dit is het zogenaamde pedelec-principe. Hier moet u dus trappen om te kunnen rijden. U kunt de motor op 5 niveaus laten draaien. Hij wordt automatisch uitgeschakeld als u 25 km/uur rijdt. Rijden zonder trappen kan tot 6 km/u.
De actieradius met een volle accu is 20-25 km. Door zelf harder te trappen en gunstige wind- en weersomstandigheden kunnen de actieradius verhogen. PF Side-by-side P20 staat bekend om zijn comfort, duurzaamheid en fantastische rij-eigenschappen:
Sterke, bijna geruisloze elektrische motor, die wordt aangedreven met de pedalen
Smart LCD display en afneembare Li/ion accu (15,6 Ah)
U stapt gemakkelijk op en af en rijdt veilig
Aangename stoelen, die gemakkelijk naar voren en achteren verstelbaar zijn
Bijzonder stevige constructie en lange levensduur (meer dan 10 jaar)
7 versnellingen met of zonder achteruitrijmogelijkheid
Wij passen de fiets aan uw specifieke behoeften aan.
Motoren van de beste kwaliteit: P20 voorwielmotor Alle PF mobilitty P20 modellen zijn uitgerust met een krachtige en stille 36V/250W voorwielmotor geproduceerd door het Deense bedrijf ProMovec. Dit is een absolute sterke en compacte motor met een planetaire versnellingsset (versnellingsnaaf) die zorgt voor een zeer aangenaam rijcomfort. Planetaire overbrenging (ook wel bekend als’epicyclische tandwieltrein’) is een aanduiding voor een bepaald productieprincipe met betrekking tot de versnellings-wijze , waarbij het ontwerp van de motor zorgt voor de overdracht van een hoog koppel.
De in het voorwiel gemonteerde motor werkt in combinatie met een Lithium-Ion accu, gepositioneerd naast de stoel boven de achteras. De batterij kan worden opgeladen terwijl deze op de fiets zit, of losgekoppeld opladen b.v. binnenshuis. Bij voorkeur moet het opladen plaatsvinden bij kamertemperaturen (d.w.z. 10 gr. tot ca. 30 gr.Celcius); dit zorgt voor een zo lang mogelijke levensduur van de batterij. Het motor- en batterijsysteem is een Deens ontwerp en ontwikkeld waarbij de nadruk is gelegd op design en hoge kwaliteitsnormen.
De ondersteuning van de fiets vindt over een zogenaamd systeem van de snelheidsaandrijving plaats. Een sensor op de pedalen registreert de bewegingen en zorgt ervoor dat u de best mogelijke assistentie van de motor krijgt d.m.v. 5 ondersteuningsniveaus . Na keuze van het assist-niveau , wordt de snelheid geregeld in overeenstemming met het gekozen niveau. Het assistniveau komt dus overeen met 10 km/h. (assistniveau 5 tot 25 km/h.) De fabrikant noemt dit systeem “PAS” dat een afkorting is voor Pedal Assist System, ook wel een op rotatiesensor gebaseerd ondersteuningssysteem genoemd.